zaterdag 26 september 2009

26 september

Vandaag naar het Vacticaan gegaan met de bus. Uitgestapt vlak naast het plein uit de film van Bernini. Uiteraard op dezelfde tegels gestaan als Tom Hanks, hahaha. Vervolgens doorgelopen naar het Vaticaan Museum en de Sixtijnse Kapel. Helaas vond ik dit een tegenvaller; erg commercieel, na elke 10 meter lopen stonden de merchandise standjes klaar met allemaal paus-troep. Jammer dat men niet “ongestoord” alle kunstwerken kan bekijken. Door een oneindig lang systeem van gangen en trappen kom je dan bij de Sixtijnse Kapel die helemaal tot de nok toe volgepropt zat met bezoekers. Hmm, hier had ik toch iets anders van verwacht, meer rust en reinheid zal ik maar zeggen.

Later zijn we al winkelend terug gewandeld richting de Tiber. Hier namen we de bus die ons naar een andere winkelstraat moest brengen. Helaas stopte de bus al na een paar meter met de mededeling dat deze “finito” was, kapot dus? Iedereen, nou ja zo goed als iedereen de bus uit, dan maar lopen. Komt 10 minuten later deze zelfde bus voorbij rijden. Huh?? Toeristje pesten?

Nou ja, ook goed, wij lopen wel, we zijn er nu toch bijna was de gedachte. Lekker gewinkeld in de denk ik drukste winkelstraat van Rome. Aan het einde van de straat wilde we weer op de bus stappen naar het hotel. Zus en ik zagen de bus al klaar staan en konden nog net erin springen, ma stond buiten, en hup de deuren van de bus gingen dicht en ja hoor rijden maar. Ondanks dat zus en ik bijna op schoot zaten bij de buschauffeur deed hij net alsof hij ons niet hoorde. Zus en ik snel de volgende halte uitgestapt en terug gelopen naar de halte waar ma nog stond. Dan nemen we de volgende bus wel. Helaas die kwam maar niet. Een andere bus zou volgens een naast ons staande Italiaan ook naar het station gaan. Wij in die bus, helaas, ik zag dat hij een straat in ging die ons alleen nog maar verder van het station zou brengen…….zucht, weer uitgestapt. Nu zouden  we gewoon de metro nemen die in 1 ruk naar het station zou gaan. Helaas vanaf vandaag tot en met de 30ste september rijden er geen metro’s ……

Lang verhaal nog langer: we zijn maar weer gaan lopen. We hebben al zo veeeel kilometers gelopen, deze paar kunnen er ook nog wel bij. 

Gelukkig hebben we het hotel kunnen bereiken…ben wel bang dat we morgen allemaal niet meer kunnen bewegen van de spierpijn…:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten